TOP10 Najlepsze misje poboczne w Wiedźminie 3: Dziki Gon

Choć główny wątek fabularny gry Wiedźmin 3 trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej sceny, to właśnie misje poboczne nadają światu gry głębi i charakteru. To one sprawiają, że przygody Geralta nie ograniczają się do tropienia Dziecka Niespodzianki – pozwalają poznać zwykłych ludzi (i nieludzi), odkrywać ich dramaty, tajemnice, miłości i winy.

CD Projekt RED stworzyło zadania poboczne, które często dorównują, a niekiedy nawet przewyższają główną fabułę pod względem emocji, zaskoczenia i narracyjnego kunsztu. W tym zestawieniu zebraliśmy te misje, które szczególnie zapadły nam w pamięć – czy to dzięki nietypowym zwrotom akcji, moralnym dylematom, czy po prostu genialnemu humorowi.

Przed Wami najlepsze misje poboczne w TOP10 Najlepsze misje poboczne w Wiedźminie 3: Dziki Gon – gotowi, by ponownie ruszyć ścieżką przeznaczenia?


Ostatnie życzenie


Jedna z najbardziej pamiętnych i emocjonalnych misji pobocznych w całej grze. W Ostatnim życzeniu Geralt i Yennefer wyruszają na poszukiwania dżinna, aby zdjąć dawny czar, który mógł wpłynąć na ich uczucie. Misja zachwyca nie tylko atmosferą i widowiskową walką z potężnym duchem powietrza, ale też głębią emocjonalną – od gracza zależy, czy romans z Yennefer zostanie przypieczętowany, czy dobiegnie końca. To znakomity przykład tego, jak zadanie poboczne potrafi dorównać fabularnie głównym wątkom gry.

wiedźmin 3
kadr z gry

W wilczej skórze


Ta misja poboczna na Skellige to połączenie klasycznego wiedźmińskiego zlecenia z wątkiem klątwy i moralnych wyborów. Geralt trafia do ruin Ogrodu Freyji, gdzie musi zmierzyć się z Morkvargiem – przeklętym piratem uwięzionym w wilkołaczym ciele. Gracz może rozwiązać problem brutalnie lub spróbować złamać klątwę, co odsłania ciekawy fragment przeszłości tej postaci. To zadanie wyróżnia się atmosferą, złożonością i typowym dla serii pytaniem: czy potworem jest bestia, czy człowiek, który nią się stał?

kadr z gry


Władca Undvik


To jedna z najbardziej epickich i klimatycznych misji pobocznych w grze. Geralt udaje się na mroczną, skute lodem wyspę Undvik, by odnaleźć Hjalmara an Craite i pomóc mu w zabiciu mitycznego Lodowego Giganta. Po drodze musi śledzić ślady rozbitej drużyny, rozwiązywać zagadki trolli, eksplorować ruiny i jaskinie pełne potworów. To zadanie łączy w sobie eksplorację, walkę i świetną narrację, ukazując brutalne piękno Skellige i determinację ludzi, którzy próbują mierzyć się z legendami.

kadr z gry


Wybraniec bogów


To jedno z najbardziej pamiętnych zadań pobocznych w Wiedźminie 3, rozgrywające się na wyspach Skellige. Geralt, na prośbę Cracha an Craite, pomaga jego córce Cerys rozwikłać zagadkę szaleństwa jarla Udalryka. Początkowo wszystko wskazuje na klątwę lub boską karę, jednak wiedźmin szybko odkrywa, że jarl padł ofiarą złośliwego demona – Hima.

Misja oferuje dwa zupełnie różne sposoby rozwiązania konfliktu: klasyczne pokonanie potwora lub udział w sprytnym, teatralnym podstępie z udziałem… dziecka i pieca. Decyzja wpływa na losy postaci oraz odbiór Cerys jako kandydatki na królową. Świetnie napisana, pełna napięcia i emocji, Wybraniec bogów pokazuje, że w świecie Wiedźmina potwory nie zawsze są tylko bestiami z bagien — czasem czają się w ludzkim umyśle.

kadr z gry


Wieża znikąd


To zadanie poboczne z humorem i szczyptą magii, które wyróżnia się niecodziennym klimatem i pomysłowością. Na wyspie An Skellig pojawia się tajemnicza wieża, powodująca potężne sztormy. Geralt, zaintrygowany opowieściami wieśniaków, bada sprawę i trafia do magicznej konstrukcji pełnej pułapek, potworów i… czarodzieja uwięzionego przez własną wieżę.

Zadanie to błyszczy dzięki lekkiej, satyrycznej fabule oraz licznym nawiązaniom do świata gier (m.in. DRM i GOG), a także nietypowemu zakończeniu – zamiast krwawej walki, gracz bierze udział w magicznym „hakowaniu” wieży. „Wieża znikąd” to idealna odskocznia od mroczniejszych wątków gry i pokaz, że Wiedźmin 3 potrafi też bawić z klasą.

kadr z gry


Mysia wieża


To jedno z najbardziej klimatycznych i tragicznych zadań pobocznych w Wiedźminie 3, osadzone na przeklętej wyspie Kłomnica. Geralt, na prośbę Keiry Metz, bada tajemniczą klątwę ciążącą na wieży, w której według legendy możnowładca i jego świta zostali pożarci przez myszy. Dzięki magicznemu kagankowi odkrywa, że kluczem do sprawy jest duch Anabelle – ofiary nieszczęśliwej miłości.

Zadanie oferuje dwa zakończenia, oba moralnie niejednoznaczne i równie smutne. Niezależnie od wyboru, „Mysia wieża” to opowieść o miłości, śmierci i zdradzie, osnuta atmosferą gotyckiego horroru. Niezwykły klimat, silna narracja i trudne decyzje czynią z niej jedno z najmocniejszych zadań pobocznych w całej grze.

wiedźmin 3
kadr z gry

W cieniu Wiecznego Ognia


To zadanie poboczne dodane w next-genowej aktualizacji Wiedźmina 3 i jedno z najbardziej poruszających w całej grze. Geralt zostaje poproszony o oczyszczenie starej kopalni w Diablim Dole, gdzie niegdyś wybuchła zaraza, a ludzie zostali pozostawieni na pewną śmierć. Początkowo sprawa wydaje się prosta – duch do wypędzenia, plugastwo do zabicia. Jednak szybko wychodzi na jaw, że nawiedzoną kopalnię zamieszkuje duch innego wiedźmina – Reinalda z cechu wilka, opętanego przez demona zwanego Czerwonym Morem.

Zadanie oferuje trudny wybór moralny: Geralt może spróbować pomóc opętanemu koledze zaznać spokoju z pomocą młodego kapłana, lub – jeśli ulegnie gniewowi Reinalda – pozwolić na jego krwawą zemstę. W tle zaś kryje się okrutna historia zdrady, fanatyzmu i poświęcenia, która rzuca cień na wizerunek Kościoła Wiecznego Ognia.

W cieniu Wiecznego Ognia to nie tylko świetnie napisany quest, ale i mocna opowieść o winie, odkupieniu i granicach ludzkiego (i wiedźmińskiego) sumienia.

Wiedźmin 3
kadr z gry

Kabaret


Jedna z najbardziej urokliwych i humorystycznych misji pobocznych w Wiedźminie 3. Geralt pomaga Jaskrowi przekształcić burdel w artystyczny kabaret, co prowadzi do serii zabawnych perypetii: udawanej bójki, teatralnych intryg i szukania plakacisty ściganego przez wierzycieli. Misja świetnie oddaje klimat Novigradu i pokazuje lżejszą stronę wiedźmińskiego życia.

Wiedźmin 3
kadr z gry

Pieść rycerskiego serca


Dodatek Krew i Wino przyniósł jedną z najbardziej romantycznych i baśniowych misji pobocznych w całej grze. Geralt bierze udział w turnieju rycerskim w Toussaint, by pomóc młodemu rycerzowi i jego ukochanej – Vivienne – zdjęciem tajemniczej klątwy. Misja łączy walkę, turniejowe zawody i trudne moralne wybory, a jej zakończenie zależy od naszych decyzji – co czyni ją niezapomnianą i emocjonalnie angażującą.

wiedźmin 3
kadr z gry

O czym szepczą grzyby


Wśród licznych zadań pobocznych dostępnych w dodatku Krew i Wino, O czym szepczą grzyby wyróżnia się nie tylko klimatem, ale i wyjątkową konstrukcją. Geralt pomaga pustelniczce Pinastri, dręczonej przez dziwnego upiora w formie konia. Po zażyciu halucynogennego odwaru z siwujki, wiedźmin doświadcza halucynacji, w której… rozmawia ze swoją klaczą, Płotką.

To surrealistyczne i jednocześnie zaskakująco emocjonalne zadanie łączy groteskę z refleksją nad winą, przebaczeniem i utratą. Gracz staje przed moralnym wyborem: czy wybaczyć duchowi rycerza, który kiedyś zakatował własnego konia, czy unicestwić go raz na zawsze. Decyzja ma realny wpływ na dalszy los Pinastri.

Misja bawi, zaskakuje i zmusza do namysłu, a rozmowy z gadającą Płotką to jeden z najbardziej pamiętnych momentów w całej serii.

wiedźmin 3
kadr z gry

Koniecznie dajcie znać, jakie są Wasze ulubione zadania poboczne z Wiedźmina 3!

RECENZJE GIER

NEWSY ZE ŚWIATA GIER

TOPKI I ARTYKUŁY


Źródło obrazka wyróżniającego: okładka gry Wiedźmin 3: Dziki Gon Wiedźmin 3

https://linktr.ee/flowpop

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *