Two Point Museum – recenzja gry. Poczuć się jak Ben Stiller w Nocy w Muzeum

Two Point Studios to deweloper znany z udanych symulatorów zarządzania, takich jak Two Point HospitalTwo Point Campus. Tym razem studio zaprasza nas do stworzenia własnego muzeum w Two Point Museum, oferując rozgrywkę pełną wyzwań, kreatywności i humoru. 

Podobnie jak w poprzednich grach studia, w Two Point Museum zaczynamy od prostych zadań i stopniowo zagłębiamy się w bardziej złożone aspekty zarządzania. Choć głównym celem jest budowa muzeum i ekspozycji, gra wymaga również dbania o finanse, personel oraz odwiedzających.

Dla nowych graczy dostępna jest kampania, która pełni rolę obszernego samouczka. Zaczynamy od pustego muzeum i stopniowo uczymy się jego rozwoju – od podstawowego wyposażenia, przez zatrudnianie pracowników, aż po tworzenie atrakcyjnych wystaw. Każdy element ma znaczenie, a optymalne rozmieszczenie obiektów i udogodnień może zwiększyć zainteresowanie zwiedzających oraz poprawić rentowność placówki.

Kiedy już opanujemy podstawy, gra pozwala na rozwój i otwieranie kolejnych muzeów. Każde z nich wymaga osobnego zarządzania, a nasza rola zmienia się bardziej w zarządzanie siecią placówek niż w ręczne ustawianie każdej gabloty. Celem jest utrzymanie wysokiej oceny i renomy, co odblokowuje nowe możliwości i pozwala zdobyć unikalne eksponaty.

Rzuć okiem: Ranking gier LEGO od TT Games

two point museum

Jednym z kluczowych elementów rozgrywki jest dbanie o personel. Niezadowoleni pracownicy mogą spowolnić rozwój muzeum, a nawet odejść, co w kluczowych momentach może doprowadzić do chaosu. Gra jasno komunikuje problemy, dzięki czemu możemy reagować, zanim sytuacja wymknie się spod kontroli.

Two Point Studios na potrzeby Two Point Museum wprowadziło ciekawy system ekspedycji, dzięki któremu możemy pozyskiwać unikalne artefakty i eksponaty. Wysyłając wyszkolonych pracowników na wyprawy, zdobywamy nowe elementy wystawowe, które mogą przyciągnąć więcej gości. Niektóre ekspedycje wymagają jednak specjalistycznych umiejętności, więc warto inwestować w rozwój personelu, aby zwiększyć skuteczność poszukiwań. To dodaje grze dodatkowego poziomu strategii – rozwój muzeum nie polega jedynie na ustawianiu eksponatów, ale również na odpowiednim planowaniu działań poza jego murami.

Po ukończeniu kampanii można przejść do trybu Sandbox, który daje pełną swobodę w projektowaniu muzeum. To idealna opcja dla graczy, którzy chcą eksperymentować i budować bez żadnych ograniczeń. Tryb ten zapewnia długie godziny zabawy i jest świetnym uzupełnieniem dla tych, którzy chcą wycisnąć z gry jak najwięcej.

Pod względem wizualnym gra prezentuje się świetnie – kolorowa, kreskówkowa oprawa idealnie pasuje do lekkiego tonu rozgrywki. Muzyka jest przyjemna, choć nie wyróżnia się niczym szczególnym.

Niestety, Two Point Museum nie jest pozbawione problemów technicznych. Choć na ogół działa płynnie, zdarzają się spadki liczby klatek na sekundę, zwłaszcza w bardziej rozwiniętych muzeach. Na szczęście nie wpływa to znacząco na rozgrywkę, ale w przyszłych aktualizacjach warto byłoby to poprawić.

https://linktr.ee/flowpop

Two Point Museum – Ocena

Two Point Museum – Ocena
8 10 0 1
Two Point Museum to kolejna udana gra studia Two Point Studios, która wprowadza świeże pomysły do znanego schematu zarządzania. Mimo że rdzeń rozgrywki jest podobny do poprzednich tytułów, tematyka muzeum sprawia, że gra ma unikalny charakter.
Two Point Museum to kolejna udana gra studia Two Point Studios, która wprowadza świeże pomysły do znanego schematu zarządzania. Mimo że rdzeń rozgrywki jest podobny do poprzednich tytułów, tematyka muzeum sprawia, że gra ma unikalny charakter.
8/10
Total Score

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *